Alu-aluan



Kepada individu yang pernah atau sedang menumpang lalu di KETUPAT JANTUNG, saya dengan ikhlas ingin menyampaikan satu pantun dua rangkap:
~Ikan puyu empat samas, thank you very much~



Friday, April 8, 2011

Make it WORTH

It's ain't easy but it worth it. 
Life symbolization. Hidup ni tak mudah. 

Samakah dengan layang-layang? Which portion? Mungkin talinya. But how? Ada yang membuat kesimpulan, layang-layang yang putus talinya ibarat manusia yang tiada pegangan, hidup terumbang ambing mengikut tiupan angin. Atau mungkin layang-layang sendiri? Tak naik layang-layang tanpa angin yang meniup.

Tapi manusia jika hilang dalam bayang-bayang boleh dipegang tangannya dan ditarik keluar dari perangkap khayalan ciptaan yang tak ke mana perginya. Tak seperti layang-layang yang terputus tali, ditiupnya angin ke awan lalu jatuh tak berdestinasi. Layang-layang takkan mampu berteguh bila ditiup angin, manusia jika hati  naluri dan akalnya memilih untuk teguh, maka itu yang dicapainya bila dilanda 'angin'. 

Ada yang pernah berkata, hidup ini jangan diuji tapi dinikmati dan dihargai. Seperti layang-layang, tak perlu dipotong talinya untuk melihat sejauh mana layang-layang itu mampu terbang, tapi biarkan layang-layang itu terbuai-buai menahan tiupan angin, cuma kita yang mengawalnya biar jangan sampai terlepas. 

Life is just meaningful if we appreciate it.

"Write your sad times in sand, write your good times in stone"



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...